דיאטת ניקוי רעלים - האם יש דבר כזה?

מאת: יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc

 

בוודאי נתקלתם לא פעם במונחים "דיאטת שייקים" או "דיאטת ניקוי". אם תחפשו אותם בגוגל, תקבלו שלל מדריכים, תפריטים והמלצות לדיאטה שתנקה לכם את הגוף. יש רק בעיה אחת. מדובר בגימיק. שם גג לסוגי דיאטות המבטיחות סילוק רעלים מהגוף, בעיקר בזכות התבססות על נוזלים ו/או מיצים.

 

בפועל, המונח "דיאטת ניקוי" לא מוכר בעולם הרפואה. אין דבר כזה "לנקות" את מערכת העיכול על ידי תקופות של צום או הימנעות דרסטית ממזונות. "אם הדבר נעשה במסגרת שינוי תזונתי מבוקר, הדרגתי שמותאם לכם על ידי רופא/ה או תזונאי/ת שלמדו גם רפואה משלימה, התהליך יכול להיות מבורך ואף בריא. אך כשמדובר ב'טיפולי פלא' למיניהם, זה כבר סיפור אחר", נכתב באתר של קופת חולים "כללית".

 

כשנמנעים מסוגים רבים של מזון, או מפחיתים בצורה דרסטית ולא מבוקרת, בהחלט ייתכן שתרגישו את תחושת הקלילות במערכת העיכול. יחד עם זאת, יש השפעות שליליות ולא מעט. ירידה מסיבית בכמות הקלוריות יכולה להביא למצב של תת תזונה. כשמורידים כמויות, חשוב לזכור שגם לא מכניסים לגוף חומרים חיוניים כמו: סיבים, ויטמינים ומינרלים.

 

לכן, כשמדברים על ניקוי רעלים, צריך להיזהר מאוד מפתרונות קסם. כמובן, שהדרך הטובה ביותר להיפטר מרעלים היא להימנע מהם כמה שיותר. תזונה היא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא. בניית תפריט יומי מאוזן ומותאם אישית שמספק לגוף כל מה שהוא צריך והימנעות ככל האפשר משומנים לא בריאים, סוכרים, חטיפים ומזון מהיר מסוגים שונים.

 

דיאטת שייקים בריאים בעלי ערכים תזונתיים

אנחנו ב-ToLive מקפידים לשלב בשייקים רכיבים טבעיים בלבד בעלי ערכים תזונתיים גבוהים. השייקים מכילים כ-80 קלוריות למנה והם מהווים תחליף לארוחת ביניים, כאשר משלבים אותם עם מים/חלב או יכולים להיות תחליף ארוחת בוקר/ערב בעת שילוב עם יוגורט, פירות ו/או מזונות אוספים.

 

נשאלנו לא אחת לגבי שילוב השייקים שלנו במסגרת "דיאטות ניקוי" כאלה ואחרות. התשובה היא לא. השייקים שלנו לא יכולים להיות תחליף בלעדי לשום סוג של מזון. הם בהחלט יכולים להשתלב כחלק מתזונה טבעית בריאה כאשר מנסים לנקות את התפריט ממזון מעובד, מתועש, צבעי מאכל, חומרים משמרים וצבעי טעם וריח.

 

למעשה, זו המטרה העיקרית של המוצר - לעזור לכם לשלב תזונה בריאה בשגרה היומיומית. השייקים שלנו נהדרים למי שרוצה לסגל לעצמו דרך חיים אחרת ולהרגיש יותר אנרגטי ופחות כבד. השייקים שלנו הם מקור איכותי, טבעי ובריא של מגוון גדול של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. מדובר במוצר דל קלוריות, בעל ערך גליקמי נמוך, אך עם זאת, לא כזה שיכול להיות הבסיס הבלעדי לדיאטה, גם לא כאשר רוצים "לנקות" את הגוף. בכל מקרה, לפני כל שינוי תזונה, אנחנו ממליצים להיוועץ באנשי מקצוע.

 
חזור לבלוג